לזכר אלקנה הנדלר ז"ל | ישיבת רועה ישראל | חמול על מעשיך | צפו

להאזנה:

לקראת הימים הנוראים, בישיבת רועה ישראל ביצהר מגישים ביצוע מיוחד ומרגש לפיוט 'חמול על מעשיך' בלחן של חצר הקודש ויז'ניץ, המוקדש לזכרו של האברך אלקנה הנדלר ז"ל שנפטר בדמי ימיו לפני מספר חודשים.

'חמול על מעשיך' – פיוט עתיק יומין זה שנאמר בתפילות מוסף של ראש השנה ובתפילות יום הכיפורים, מביע את עומק בקשת הרחמים על כל מעשי ה' יתברך והבריאה, ובמיוחד על 'עם קרובו' – ישראל קדושים המקדשים שמו יתברך בעולמו. ומתוך הזכרת זכות אבותינו: אברהם (איתן), יצחק (הבן הנעקד) ויעקב (התם), אנו מתחננים בפני אבינו מלכנו שיוציא דיננו לטובה ואורה כאור יום – כי יום קדוש ונשגב הוא לה' אלוקינו.

בישיבת רועה ישראל ביצהר, נוהגים לשיר פיוט זה בלחן של חצר הקודש ויז'ניץ בתפילות הימים הנוראים ובעיתות רצון. לכן אך טבעי היה להקליט ניגון נפלא ומרטיט זה שתחילתו תחנונים וסופו מלא עוצמה של בנים המכירים ומזכירים זכות אבותם שעומדת לעד לבני בניהם. את השיר מבצעים מקהלת תלמידי הישיבה, יחד עם הרב דוד דודקביץ, ראש הישיבה. כמיטב המסורת, על העיבוד וההפקה מוזיקלית הופקדו נתנאל חמו וידידיה קליין.

הביצוע המרגש, מוקדש לזכר אלקנה הנדלר ז"ל, אברך בישיבה שנקטף בדמי ימיו לפני מספר חודשים. לאחר עריכת הסרטון, שנערך מתוך התוועדות חברים ומתוך קבלת פנים לחתונות של בני הישיבה, מצמרר לראות כי בשעת שירת המילים 'ובבן הנעקד ישבית מדיינינו', רואים את אלקנה ז"ל מתוועד יחד חבריו בדבקות נפלאה.

האזנה עריבה!

לפרטים נוספים: יוסף ארנפלד 050.6962026 | YosefPR@gmail.com

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן