והחודש: פרק שביעי בסדרת "קפיצת הדרך" | דף גמרא 2022 | בקולו של יהודה דים

להאזנה:

מסורת חודשית: עוד יצירה מוזיקלית, השביעית בסדרת קפיצת הדרך, יוצאת לאור בראש חודש סיוון וממשיכה את הרעיון המהפכני, בע"ה: בכל ראש חודש מופץ שיר נוסף בסדרה.
השירים שיצאו עד כה במיזם: "מן השמיים" של פרחי מיאמי, "חייב איניש" המצוין מתוך מגילת בודפשט, "דאגה מניין 2022" של MBD, "יהודי פשוט 2022" של ליפא שמעלצר, "יש אמונה 2022" ששר עמית ליסטוונד, והראשון שלנו – "דדא ביה 2022" של יוסי גרין ואברהם פריד
החודש אנו מקפיצים מהעבר את "דף גמרא" של יהודה דים, מתוך אלבום הבכורה "מחשבות" שיצא בשנת תשס"ו. יהודה דים, הוא אולי הזמר החרדי הראשון, שפתח את הסכר עם שני אלבומים של מוזיקה בעברית (מחשבות, תכל'ס) שהיו סוג של פריצת דרך. אחרי יהודה דים, טקסטים בעברית שאינם ציטוט מפסוק מילה במילה, כבר הפכו לנורמה כמעט מתבקשת בכל אלבום מוזיקה, גם חרדי. וכן, גם הפעם מדובר בלהיט נוסטלגי שניצב על מדף שירי נכסי הצאן ברזל היהודיים של כל הזמנים.
מיזם "קפיצת הדרך" בוחר קלאסיקה שראויה ללבוש מוזיקלי אלקטרוני עכשווי ומעודכן, "שולף" באמצעות טכנולוגיה חדשנית את קולו של מבצע השיר המקורי, בונה מחדש את השיר והעיבוד – ומגיש לשומעים יצירה חדשה בה מככב קולו המקורי של הזמר. לפיכך, 'קפיצת הדרך' שעושה השיר החדש מאז נוצר לפני שנים רבות, ועד לצליל וסגנון עכשווי – הופך אותו לשיר תוסס ומעודכן, מתוך כבוד גדול לעיבוד המקורי, בלי להרוס אותו, או חלילה, להורידו ברמה. גם לטרק הנוכחי מצורפת גרסת 'אקסטנד' לתקליטנים ולתקליטנים ברוחם.
על המיזם חתומים יוחנן בלייך, מעבד מוזיקלי מוכשר, איש התקשורת ומגיש המצעד קובי סלע ואיש המיתוג והאסטרטגיה העיצובית אייל גור שעיצב את השפה הגרפית של המיזם כולו. עד כה הוכנו במעבדת 'קפיצת הדרך' 10 שירים, ושירים נוספים נמצאים בעבודה.

מילים: הרב יהודה לוי | לחן: יהודה דים | עיבוד: יוחנן בלייך
הפקה: קוביס | מיתוג: אייל גור | קליפ: MatiShriki

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן