שולי רנד בקליפ – חידוש לשיר המרגש | אני מאמין | צפו

להאזנה:

יד ושם משיק פרויקט מיוחד עם אחד היוצרים הבולטים בישראל שולי רנד – חידוש לשיר "אני מאמין" בשילוב קליפ שצולם ביד ושם. העיבוד החדש לשיר נוצר לציון יום הקדיש הכללי. הפקה מוזיקלית: גדי פוגטש ואסף תלמודי

העיבוד החדש לשיר 'אני מאמין' יוצא לאור לקראת יום הקדיש הכללי בצום עשרה בטבת, יום לזכר נפטרים ונרצחים שיום פטירתם לא נודע, ביניהם קורבנות השואה. היצירה הולחנה על ידי ר' עזריאל דוד פסטג ז"ל שהיה חזן בוורשה לפני המלחמה. בשנת 1942 גורש פסטג עם משפחתו אל טרבלינקה, ובעודו בקרון המוות המחניק והצפוף החל לפזם נעימה חרישית למילים "אני מאמין בביאת המשיח". הוא הצליח לסחוף אחריו את יושבי הקרון וביקש, כמעין צוואה אחרונה, שמי שישרוד יעביר הלאה את הניגון לאדמו"ר בניו יורק. אחד היהודים בקרון הצליח לקפוץ מהרכבת הנוסעת, רשם את התווים ושלח אותם יחד עם הסיפור לניו יורק וכך למעשה התפרסם הלחן המפורסם והמוכר של הניגון.

יד ושם, הארגון המוביל בישראל להנצחת זיכרון השואה, יוזם מספר פרויקטים המחברים בין עולם התרבות להנצחת השואה, מתוך הבנה כי תרבות ככלל ומוזיקה בפרט מחברות בין אנשים. את פרויקט חידוש הביצוע לשיר 'אני מאמין' נבחר להוביל שולי רנד, אחד היוצרים המשפיעים בתרבות הישראלית, הן בשל היותו אמן מוביל מבחינה מוזיקלית, והן הודות ליכולתו לחבר בין קהלים שונים. "אני מאמין" היא בין היצירות הבולטות של העם היהודי, המעבירה מסרים של עוצמה, תקווה ואופטימיות, ולמעשה מקבלת משמעות נוספת היום יותר מתמיד.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן