מי שברך | ארי פרייזר‎ בסינגל תפילה לשלום ישראל | צפו

להאזנה:

ממקום מושבו בפורט לודרדייל בפלורידה, ארי פרייזר עוקב בדאגה בתמונות ובקולות שמגיעים מישראל. פרייזר ויהודים יקרים מהקהילה שלו עסוק כבר שבועיים בארגון ושיגור ציוד תומך לחימה לארץ, ובין לבין, נותן גם ביטוי לרוח.
היום הוא משחרר שיר חדש, "מי שברך" בלחן שכתב בעצמו "אני חש שזה הזמן הכי רלוונטי להוציא שיר תפילה שמברך את עם ישראל בכל מקום שהם, בעיקר בשעתם הקשה. זאת תפילה שאנחנו אומרים בכל שבת לפני שאנו מחזירים את ספר תורה לארון, לפני שאנחנו מבכים את אלה שנפלו על קידוש השם ואחרי שאנחנו מתחילים את יקום פורקן – אנו אומרים מי שברך אבותינו לכלל ישראל. כעת, כשאחינו נלחמים, ואחיותינו חטופות זה הזמן הכי מתאים"
‏"במחשבה נוספת", אומר ארי, "האמת שאין דבר כזה 'זמן מתאים' למה שקורה כעת, אבל כשקמים עלינו להורגנו, וזה קורה בכל דור – אז יחד עם המלחמה הנחושה באויב, אנו פונים לאבינו שבשמיים ומתפללים שישמור, יגן ויברך אותנו".
‏הלחן, כמעט מתבקש – נוצר בשבת באמצע התפילה, האתגר של ארי היה לזכור את הלחן לאורך כל השבת, "במוצאי שבת פשוט ישבתי והתחלתי לנגן וכתבתי לחן למילים הקדושות הללו". בהמשך, מסר את הלחן למעבד המוזיקלי רן אביב, שהבין והתחבר למילים ולמנגינה ויצר שיר תפילה עכשווי.
פרייזר שכאמור מגויס לגמרי לסייע לישראל בלחימה, מתאר תחושה קשה מאוד אצל יהודי ארה"ב, גם כאלה שהתרחקו מישראל ומהיהדות. וכעת נופל להם האסימון והם מבינים שארץ ישראל היא מחסום חזק וגדול מול האנטישמיות הכלל עולמית.
‏"בשבת הקרובה, אומר את 'מי שברך אבותינו' בדמעות ובכוונה גדולה מאוד. כי לא ייטוש השם עמו ונחלתו לא יעזוב. עם ישראל חי!"

מילים: מקורות | ולחן: ארי פרייזר | עיבוד והפקה מוזיקלית: רן אביב | קליפ: MATISHRIKI

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן