לזכרו של אמיתי גרנות הי"ד | יונתן רזאל וישיבת 'אורות שאול' | ממקומך | צפו

להאזנה:

יונתן רזאל בחידוש מיוחד לשיר 'ממקומך' בלחנו של ר' בן ציון שנקר ז"ל, יחד עם תלמידי ישיבת 'אורות שאול' וראש הישיבה הרב תמיר גרנות שליט"א. בתחילת חודש כסליו התכנסה החבורה בהיכל הישיבה בת"א בדיבוק חברים וביצעו את השיר המיוחד לזכרו של אמתי צבי גרנות הי"ד, בנו של ראש הישיבה שנהרג בקרב בגבול הצפון בתחילת מלחמת 'חרבות ברזל'.

יונתן רזאל מספר: "לפני כמעט 15 שנה הופעתי יחד עם הרב תמיר גרנות בערב של ניגוני מודז'יץ. שרתי שם לראשונה את 'ממקומך' והרגשתי חיבור חזק במיוחד לשיר הזה. בשנים שעברו מאז, הקלטתי את הניגון הזה כמה פעמים והתכוונתי לצרפו לאלבום, אך משום מה זה מעולם לא קרה.

"שנים עברו. ואז פרצה המלחמה, ובתוך הכאב והבלבול הבלתי נסבלים הגיע גם הידיעה הנוראה על נפילתו של אמתי הי"ד. בנם של הרב תמיר ואביבית. בזמן ביקור בביתם בימי השבעה עלה שוב זכר השיר ממקומך והחלטנו להקליטו יחד. מעבר להיותו ניגון מופלא ממש, אני מרגיש שהזעקה הזו, לזכות ולראות הופעת ה' בביתו, מתחזקת במיוחד בימים אלו, לצד התפילה לישועה כללית ונצחון. יהי השיר הזה זכרון לאמתי הי"ד ואולי מעט נחמה למשפחה."

הרב תמיר גרנות מוסיף על בנו: המילים "ממקומך מלכנו תופיע ותמלוך עלינו כי מחכים אנחנו לך" ליוו את אמתי בחייו ונותרו כמין צוואה לאחר נפילתו. אמתי, שהיה מפקד צוות בשריון, נפל בהיותו בן 24, בקרב גבורה ליד מושב שתולה. אמתי היה מאורס ושאף להקים בית מלא אהבה וקדושה וחלם על חיים מלאים, אמיתיים. הוא אהב לנגן ולשיר והיה לו קול שמימי. וכך כתב:

אני רואה את חיי כשירה שלמה. ניגון שאינו כתוב.

הצלילים מפתיעים כל הזמן.

אני מבטיח לזייף מלא, אפילו שיישמע צורם לפעמים,

אבל אני אתאמץ שהתווים יהיו שלי, כמה שיותר נקי.

ייקח לי זמן. מבטיח, לפעמים, בטעות, ייצאו צלילים שאינם שלי.

זה מפחיד. ברגעים כאלה אעצור, ואחזור להקשיב, לאט, בלי למהר,

מה הניגון שלי".

2 תגובות

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן