ישראל לשס בסינגל קליפ חדש ומרענן | יינגער וועלט – עולם צעיר יותר | צפו

להאזנה:

ישראל לשס יוצא מחוץ לעולם החזנות עם השחרור שלו של 'יינגר וועלט' – עולם צעיר יותר, מלודיית ג'אז קצבית על תקווה לעתיד טוב יותר. הקליפ המוזיקלי צולם בוונציה בקיץ שעבר, הקליפ הצבעוני מדגיש את המקומות האייקונים של וונציה – התעלה הגדולה, ארמון הדוג'ה, גשר ריאלטו והאי בוראנו – עם הופעת אורח של הבת המקסימה של ישראל שירה.

בשביל ישראל, שמשמש כסגן חזן בבית הכנסת של לינקולן סקוור במנהטן, זה מסמל את הופעת הסטודיו המוזיקלית הראשונה, ושיחרור פורץ דרך של חומר אמנותי מחוץ לעולם החזנות. נכתב על ידי המשורר ממוצא יידיש הבולט מוריס וינצ'בסקי בתחילת המאה ה-20 תחת הכותרת 'די תסוקונפט', הזמר הלא כל כך מוכר הזה, בדרך כלל זוכה ללחן סטאטי של הימנון. לשס שיתף פעולה עם מעבד מוזיקת ג'אז מוכר אדם פוד וביחד הם הפכו הלחן למנגינת ג'אז קצבית ומלאת חיים.

בעוד שבוונציה במשך הקיץ, ישראל חבר עם הכישרונות הוונציאנים המקומיים פביו טבקי, דין לאיק וגבריאל מרקון להפיץ חיים בתוך הזמר. "ונציה היא העיר הכי צבעונית בעולם" אומר לאיק, הבמאי של קליפ הוידאו. "זה מקום נהדר לשיר על עתיד מואר וטוב יותר." לשס מציין שההיסטוריה היהודית הפעם קודרת של וונציה מוסיפה שכבה נוספת של משמעות לשיר על עתיד יותר טוב מהעבר.

ישראל לא עוצר בשיחרור מקורי של מוזיקה. בנובמבר 2019, הוא השיק את האחוזה, פופ-אפ של בית ג'אז שנמצא ביוניון סקוור במנהטן, עם קייטרינג ובר שמנוהל על ידי הטוענים לכתר בוף אנד באן. אחרי שלוש הופעות שבהן נמכרו כל הכרטיסים עם ינקי למר, אגדת מוזיקה יהודית מסורתית פרנק לונדון, וכוכב הג'אז הישראלי דניאל זמיר, האחוזה הייתה צריכה לסגור את שעריה במרץ 2020 בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. "אני פותח מחדש ברגע שהעיר תאפשר," אומר ישראל. "הפידבק היחיד שקיבלתי שוב ושוב היה 'זה פשוט תענוג לאוזן! קסם! אין שום מקום מפגש אחר בניו יורק שמספק בידור משוחרר ואותנטי לקהל החרדי האדוק עם אירוח כשר, והאחוזה ממש מילאה פה צורך אמיתי. והיא תחזור בקרוב."

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן