מיזם מוזיקלי פורץ דרך: "קפיצת הדרך" | 'דדא ביה 2022' – בקולו של אברהם פריד

להאזנה:

מיזם חדש ויוצא דופן יוצא לדרך בימים אלה. יצירה מוזיקלית ראשונה מתוך סדרת "קפיצת הדרך" יוצאת לאור בראש חודש כסלו, ופותחת את האות למסורת חודשית, בע"ה: בכל ראש חודש יופץ שיר נוסף בסדרה. 

השיר הראשון הוא "דדא ביה" שהלחין יוסי גרין וביצע בחן רב אברהם פריד. השיר שהוקלט בשנת תשנ"ו (1996) הפך מיד ללהיט, ומאז ועד היום ניצב על מדף שירי נכסי הצאן ברזל היהודיים.

מיזם "קפיצת הדרך" בוחר קלאסיקה שראויה ללבוש מוזיקלי אלקטרוני עכשווי ומעודכן, "שולף" באמצעות טכנולוגיה חדשנית את קולו של מבצע השיר המקורי, בונה מחדש את השיר והעיבוד – ומגיש לשומעים יצירה חדשה בה מככב קולו המקורי של הזמר. לפיכך, 'קפיצת הדרך' שעושה השיר החדש מאז נוצר לפני שנים רבות, ועד לצליל וסגנון עכשווי – הופך אותו לשיר תוסס ומעודכן, מתוך כבוד גדול לעיבוד המקורי, בלי להרוס אותו, או חלילה, להורידו ברמה.

על המיזם חתומים יוחנן בלייך, מעבד מוזיקלי מוכשר, איש התקשורת ומגיש המצעד קובי סלע ואיש המיתוג והאסטרטגיה העיצובית אייל גור שעיצב את השפה הגרפית של המיזם כולו. עד כה הוכנו במעבדת 'קפיצת הדרך' 8 שירים, ושירים נוספים נמצאים בעבודה.

יוחנן בלייך יוצר ומעבד בעיקר מוסיקה אלקטרונית חדישה, וגם לא מתכוון להפסיק עם זה, אבל הלהיטים שעליהם גדל מילדות הם שירים של מב"ד, אברהם פריד, פרחי מיאמי, מיכאל שטרייכר ודומיהם. "באחת הפעמים ישבתי עם שותפי לפרויקט, קוביס, ונזכרנו יחד בקלאסיקות נוסטלגיות. חשנו החמצה שחלקם הגדול לא מוכר כיום לדור הצעיר – למרות שבעשורים הקודמים הם היו להיטים היסטריים שנוגנו בכל חתונה ואירוע. שם נולד הרעיון לעשות לכמה להיטי עבר 'קפיצת דרך', לתת להם טוויסט אלקטרוני חדשני ולשלב בין הנוסטלגיה לבין דור העתיד".

עדיין לא ברור כיצד תתקבלנה היצירות החדשות אצל היוצרים שביצעו אותן במקור, אבל לגבי השיר הראשון במיזם, "דדא ביה", כבר הגיב אברהם פריד בהתפעלות….

לחן: יוסי גרין | עיבוד: יוחנן בלייך | הפקה: קוביס | מיתוג: אייל גור | קליפ: MatiShriki

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן