טאטע טראפ מגיש | אבינו מלכנו | צפו בקליפ מילים

להאזנה:

בשבח והודיה לבורא עולם. אני נרגש לשתף אתכם בפרוייקט DARK TRVP לימי הרחמים והסליחות. (הפרוייקט הבא יהיה שמח) למי שמבין את המילים. זה ישמע קריפי ומפחיד. תנסו לקחת את זה למקום של ניקוי הנשמה עם מקל אוזנייים.

Translation

Our Father, Our King
Our father our king, hear our voice
Our father our king, we have sinned before you
Our father our king, Have compassion upon us
and upon our children

Our father our king
Bring an end to pestilence,
war, and famine around us
Our father our king,
Bring an end to all trouble
and oppression around us

Our father our king,
Our father our king,
Inscribe us in the book of (good) life
Our father our king, renew upon us
Renew upon us a good year

כילד אהבתי לחקור את הנקרופוליס של סנהדריה. כלכך הרבה היסטוריה מול העיניים. וכן ההיתי בתוך המערת קבורה הזאת בגיל 10 (שלא היה סוגרים . שהיה אפשר 😀) ואני זוכר שבתוך המערות קבורה האלה ראינו גחליליות זוהרות על כל הקירות. הקלוץ של ל"ג בעומר. ארגזי החול ושתי מגלשות פח רעועות. לא ההיתי ממליץ להביט על הנדנה בלילה לפני ששיפצו שם 🤣. והנחל מים המפורסם שלנו. מהברזיה ישר במסלול חפור מכפות ידיים של ילדים לחלקה נמוכה של האבן. זכרונות… אוי שקית סנדוויץ של חטיפים מעורבבת וכמה איגלוים קפואים בכל שבת בצהריים. אלו כמה זכרונות יפים. רחוקים 22 שנה מהיום. אין לי הסבר כמה אני קשור. למקום הזה :). בקיצור זה הנוף ילדות שלי

ויקיפדיה:
המערה מעוטרת במשקוף בצורת גמלון. במשקוף עטורים מגולפים בצורה של רימון, אתרוג ועלי צמח האקנתוס הוא ה"קוציץ הסורי". בתוך מבוא המערה מצוי משקוף מעוטר נוסף, המעוטר גם הוא בגילופים של עלי אקנתוס. העובדה שעיטורים אלו הם של צמחים דווקא מחזקת את ההנחה שמערה זאת הייתה של יהודים. היהודים בימי בית שני נמנעו מלעטר את ארונות ומערות הקבורה בצורות אדם בגלל האיסור המקראי לעשות פסל ומסכה.

מערת הסנהדרין מצויה בין מערות קבורה רבות. האזור כולו מהווה חלק מ"עיר הקברים" או ה"נקרופוליס", כלומר עיר המתים של ירושלים בימי בית שני. הסיבה שבאזור זה דווקא מצויות מערות קבורה כה רבות היא סוג האבן המצוי באזור. האזור שימש לחציבת אבנים לבנייה, ושימוש נוסף שנעשה במחצבות הוא הפיכתן למערות קבורה למשפחות העשירות של ירושלים באותה העת. במורד השכונה מצויה מערה נוספת הקרויה מערת האשכולות בגלל עיטורים בצורת אשכול במשקוף הכניסה למערה.

המערה עצמה הייתה ידועה בעם ישראל מאז שנת 1235, עת ביקר במערה יעקב השליח. עם השנים ציינו חכמים שונים את המערה וביניהם מפרש המשנה רבי עובדיה מברטנורא, רבי משה באסולה ועוד. בשנת 1949 במערה נמצא ארון קבורה ועליו השם "יצחק".

כל הסאונדים נוצרו במחשב. ולכן אין חשש לאש"נ (למי ששומר)

תודות מיוחדות

ראשית תודה לבורא עולם

תודה ענקית מכל הלב ל D.J יהודה מור – על כל ההדרכה. העזרה. השאלות בשעות הזויות. הקשב. והטיפוח :). יהודה 🧡

תודה רבה גם ליצחק רוקח על העזרה

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן