שלמה רייך מגיש | שער להשם | סינגל קליפ חדש | צפו

להאזנה:

ה'שער' הוא חוויה ישיבתית ייחודית ומרגשת במיוחדת של "קירוב" לצעירים יהודים המגיעים מרקע חילוני ממדינות שונות, הפועלת בפייב טאונס / פאר רוקאוויי (Five Towns / Far Rockaway).

60 האחים הקדושים מ'שער', כולם גיבורים, כל אחד מהם עבר מסע ייחודי, הקשיב ונענה לקריאה ולצימאון של הנקודה היהודית שלו וניתק את עצמו מהסביבה החילונית בה חי והתיישב בקהילת התורה התוססת והמדהימה בלורנס ובפאר רוקוואיי.

כמה מהחברים ב'שער' הניחו את הקריירות שלהם בצד, כאשר הם משליכים את עצמם לתוך לימוד התורה במהלך היום כולו בתכנית הקירוב לישיבה שמתקיימת בשאר ישוב. אחרים המשיכו לעבוד במשרה מלאה ולבנות את הקריירה המקצועית שלהם, תוך שהם עושים "שטייגען" בערבים, בשבתות ובסופי השבוע ביחד עם רבני 'שער', וחברי הקהילה המסורים.

בין אם הם לומדים ב'שער' במשרה מלאה ובין אם הם עובדים ולומדים, דבר אחד מאחד אותם: כל אחד ואחד מהם מוסר את נפשו לעזוב את חייו הקודמים מאחוריו ולפסוע לתוך ה'שער' לחיים יהודיים אותנטיים, עשירים ומלאי חיות, הבנויים על לימוד התורה והמצוות, חסד וקהילת תורה חזקה ופעילה.

האחים הקדושים מ'שער' מחוברים עמוקות ומשתלבים מידי פעם בחברי הקהילה הנפלאים, קהילות ובתי הכנסת של פייב טאונס, במהלך סעודות השבת השבועיות ובאירועים קהילתיים אחרים. אחד הדברים הנפלאים הראויים לציון בחיבור הקהילתי היא תכנית ה"שטייגען" השבועית בליל שישי, כאשר חברי 'שער' מגיעים לבית הכנסת כדי ללמוד בחברותות עם חברי הקהילה לימוד שמשולב לאחר מכן בהתוועדות מוזיקלית עם מוזיקה חיה, שירה, 'לחיים' ואחדות מופלאה בין החבר'ה של 'שער' ובין חברי הקהילה. תכנית הלימוד הזו וההתוועדויות מונהגות בידי הרב שלמה רייך, המתגורר בלורנס ואחד מהמייסדים ומשפיע בכיר ב'שער', הידוע בחמימות הרבה שלו, במוזיקה ובאהבת ישראל.

ביום חמישי, כב חשון תשפב, 'שער' יחד עם הרב יוסי זקוטינסקי וחברי הקהילה המדהימה של 'קהל מבשרי השם', חגגו את פדיון הבן לשבעה מחברי 'שער'. אותם אחים קדושים, מעולם לא היו מודעים לחיוב התורה לפדות את עצמם מכהן, בשל העובדה שלא נפדו כתינוקות, דבר שכמובן אבותיהם לא היו מודעים לו, חלקם אפילו לא ידעו שהם יהודים…

שאלה תמימה שנשאלה לאחד מבחורי 'שער' בסעודת שבת על ידי מארח נפלא מקהילת 'קהל מבשרי השם' חשפה שהוא צריך לעשות פדיון הבן. בדיקה בקרב שאר חברי 'שער' מצאה כי ישנם שישה חברים נוספים שצריכים להיפדות… והשאר כבר היסטוריה. היה זה מעמד של קידוש שם שמים ברמה הגבוהה ביותר, כאשר שבע הנשמות הטהורות נפדו, רבים מהם באיחור של יותר מ-25 שנה… אבל כידוע זה לעולם לא מאוחר מידי.

אחרי תכנית הלימוד המרגשת והנפלאה עם 'שער' וחברי הקהילה, כאשר החברותות העמיקו לתוך הסוגיה ולפנימיות מצוות פדיון הבן, נערך טקס פדיון הבן והסעודה המפוארת שנעשתה בשילוב התוועדות מוזיקלית מלאת שמחה וריקודים, אחדות מיוחדת ואש קודש. הייתה זו חוויה שתישאר בקרב המשתתפים עד סוף חייהם.

השיר הזה "שער להשם" המלא ברגשות עמוקים של אנרגיה קדושה והתרגשות מלאת שמחה, הולחן בידי האחים בלומשטייין ומושר בידי ר' שלמה רייך, לכבוד שבעת הנפדים מחברי 'שער' – בני גולדשטיין, יהושע סימון, מקס גולד, יעקב טווינר, ג'וני דולזל, ג'ף בוכבינדר וג'ון קורבלינקוב.

‎"פתחו לי שערי צדק אבוא בם אודה י-ה, ‎זה השער לה׳ צדיקים יבואו בו"

הקב"ה פתח את ה'שער' לרוחה לאותם צדיקים קדושים והם אכן נכנסו לתוכו כדי לומר "תודה לך השם".

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן