חדש משוובר | גלעד ואפי פוטולסקי שרים אליעזר שוובר | היום הרת עולם | האזינו

להאזנה:

אליעזר שוובר (סדרת "המעוררים"), ומי שחתום על עשרות לחנים ישיבתיים, משחרר גם השנה, לרגל חודשי תשרי שיר חדש ערגה וקדושה, שנכתב באווירת הימים הנוראים. בשנה שעברה הפיץ ארבעה שירים. את השיר הפעם שרים בכישרון וברגש גלעד פוטולסקי ובנו אפי.

"אחד הפיוטים היותר מרגשים בראש השנה היום הרת עולם", אומר אליעזר, "מגיע אחרי סיום מלכיות, זיכרונות ושופרות. זה הזמן שבתור בעל תפילה, אני נותן לקהל לעשות את שלו ואני מנסה להתרגש לעצמי מהשירה שנשפכת מהלב, ובכל פעם אני אומר לעצמי שהלוואי והיה "היום הרת עולם" שיתאים יותר לקהל עם מנעד נמוך ועדיף בשלשה רבעים…".

"במוצאי יום טוב, עצרתי בגן הוורדים בירושלים, התיישבתי על הספסל והתחלתי לזמזם לי את היום הרת עולם, כפי שהייתי רוצה לשמוע אותו". במשך כשנתיים הוא שיפץ, שינה, הוסיף ושדרג את הלחן עד שהגיע לאחרונה, ללחן הסופי שאפשר לשמוע היום. שוובר מסר את השיר לדייויד טויב שיעבד ויתזמר אותו כמיטב כשרונו הברוך, שגם הוסיף את החלק שנוסף בסוף השיר וכמובן את הפתיחה המדהימה.

"בדרך לא דרך, יצא לי לדבר עם אפי פוטלסקי בנו של גלעד (שכבר יצא לי לעבוד איתו מספר פעמים), שאמר לי שב'המעוררים 3' הוא רוצה דואט עם אבא שלו. חשבתי שהיום הרת עולם יושב על גלעד כמו כפפה ליד, ומשם כבר הכל התגלגל בס"ד במהירות. היום אני מגיש לכם בהתרגשות גדולה, את המוצר הסופי.

תפילתי למי שאמר והיה העולם, שהשיר יזכה להיכנס להיכלי הקדושה שבכל עיר ועיר, ובכל אתר ואתר, ויעורר המשמיעים והשומעים להשתפך בגיל וברעדה לפני מלך שומע תפילת עמו ישראל ברחמים.
בברכת שנה טובה ומבורכת ברחניות ובגשמיות לכל אחד ואחד"

לחן: אליעזר נח שוובר
הפקה מוזיקלית, עיבוד, עיבוד קולות (פסנתר בס ועוד כל מיני): דיויד טויב
טיוניג: חיים גוטסמן
חברי מקהלה: האחים לנדסמן, דייויד טויב ודניאל שוובר
תופים אבי אבידני
גיטרות אקוסטיות: דניאל שוובר
גיטרות חשמליות: אבי סינגולדה
אקורדיון, חליל, סקספון וסופרן: ניצן עין הבר
כלי מיתר: הסימפונית של יבגני
מיקס ומאסטר: אלי יונה באולפני גשר רמות ירושלים
יח"צ קובי סלע

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן