זאנויל וינברגר, נפתלי קמפה, לוי פלקוביץ, דובי מיזעלס, אהרון רזאל ומקהלת מלכות במחרוזת משותפת | קבלת שבת בצפת | צפו

להאזנה:

הפקת הענק רואה אור! מלכות, זאנוויל, קמפה, פאלקוויטש, מייזלעס ורזאל מקבלים שבת בצפת!

אל משעולי צפת הקסומה, בינות לסמטאות העתיקות אפופות ההוד, נקבצו ובאו גדולי הזמר מכל רחבי העולם, לקבל שבת בצוותא, בשירה ובזמרה. זאנוויל ויינברגר סלסל בקול הארי, נפתלי קמפה בהגה הישיבתית, לוי פאלקוויטש עלה ארצה בטיסה ישירה מניו-יורק עם דובי מייזלס הקומזיצער, כאשר אהרון רזאל מצפין גם הוא עם הגיטרה עד הנה.

כאן, בצפת, העיר בה חי ופעל ואף נטמן המקובל רבי שלמה אלקבץ זצ"ל שחיבר את הפיוט 'לכה דודי', חברו יחדיו עידית שבעידית ניגוני הפיוט העתיק למחרוזת אחת מרגשת ומיוחדת, פרי יצירתו של פנחס ביכלר, שאף כתב את התסריט המרהיב ליצירה וגם עיבד אותה קולית בליווי מקהלת 'מלכות'.

במחרוזת תנועות קודש מכבשנה של החסידות, מארשים מדז'יקוב וניגוני ריקוד מוורקא, נעימות עממיות של ר' שלמה קרליבך שהפכו לחלק בלתי נפרד מהווייתו של הפיוט 'לכה דודי', לצד קטעי יצירה אומנותיים נבחרים מבית ויז'ניץ, חרוזים אידשאיים שחורזו לפיוט בחצר באבוב הגליצאית לצד 'בואי בשלום' האהוב של ר' דוד ורדיגר מלחנו של ר' יענקל תלמוד שחותם את היצירה.

בתווך, בין השערים המקומרים לבתי האבן הטיפוסיים, ממלאים את הסמטאות הצפתיות זקני העיר ותושביה, כשהם נצפים בשעה שהם נערכים לשבת קודש הפורשת כנפיה על העיר; מכינים את בתי הכנסת הקדומים שלה לקבלת השבת, כשברקע חבורת נגני הכליזמר מנגנת את יצירת ה'לכה דודי'.

על העיבוד המוזיקאלי הופקד מאסטרו יהודה גלילי, כשעל הבימוי, הצבע והעריכה, האמן החרדי מס' 1 הערשי סגל. על ההפקה מיכאל צי. על ניהול הפרויקט ויחסי הציבור אבריימי גולדשטיין. המיקס של חיים מוזס והצילום של יוסף שלסט.

יחסי ציבור: חיים ליפשיץ – 0503640299

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן