העיר עימנואל חוגגת 40 שנה! | כנסו אל הידיעה

24/10/2022

אלפים השתתפו באסרו חג האחרון בחגיגות 40 שנה לישוב עמנואל.

בחג הסוכות של שנת תשמ"ב, הונחה אבן פינה אי שם במרכז הרי השומרון, ועם שם היישוב הוא קיבל סיסמה שממשיכה איתו כבר ארבעה עשורים "עיר שהיא בית". ואכן, מול נוף בראשיתי של ארץ ישראל נעשה הלא יאומן: עיר חרדית מגוונת נבנתה עבור ציבור גדול שהיה צריך וחייב פתרון נוסף להתפתחות הטבעית שלו. כשהערים האחרות גדלו, התרחבו ואפשרויות הדיור מוצו – נולד הרעיון הגדול לעיר חרדית חדשה במרכז הארץ.

כיום, שרויה עמנואל בתנופת בניה אדירה, בקצב התפתחות שלא זכורה בעיר מעולם. ההתפתחות הנדל"נית גדולה, יזמים בונים ככל האפשר וכל דירה נחטפת עוד לפני שהסתיימה בנייתה. בימים אלו נערכת הרשות לקראת קבלת משפחות חדשות, מהלך שעתיד להכפיל ולשלש את מס' התושבים בעוד כ-3 שנים. העיר מתפתחת לכל הכיוונים בהיבט הפיזי, התרבותי והרוחני.

באירוע רב רושם שהתקיים סמוך לכיכר חב"ד בעיר, השתתפו גדולי ורבני העיר, הגר"ש עמאר, חברי כנסת, ראשי מועצות, תושבים ושכנים. על המסכים הוקרנו תמונות ומצגות מהקמת היישוב, והאירועים שהיו בו לאורך השנים. ראש המועצה הרב אליהו גפני הודה על העבר, סיפר על ההווה ובישר על העתיד הקרוב והגדוש בהתפתחות של העיר ותושביה.

במהלך האירוע הופיעו על במת האירוע, מקהלות תלמודי תורה חב"ד ואהלי יעקב בעיר, בניהול וניצוח מיכאל גייר וכן אומני המוזיקה החסידית: ברי וובר, נפתלי קמפה ורפאל מלול מלווים בתזמורתו של יהודה גלילי ובהפקתו המהודקת של יונתן יחיאל ובניהול המרכז הקהילתי בראשות גב' הרשקוביץ.

הזמרים והמקהלות ביצעו את השיר "פתחו שערים", שהלחין רבי חיים בנט עבור אירוע הנחת אבן הפינה לפני 40 שנה. באירוע הזה שר מרדכי בן דוד את "פתחו לי שערי צדק", וכמחווה הושר השיר בסיום הערב המיוחד.

שיא האירוע היה טקס הענקת עיטור כבוד "יקיר העיר" לשורה של תושבים ותיקים ובולטים לאנשים פורצי דרך אשר הנתינה שלהם בולטת באופן מיוחד לאורך השנים בתחומי הבניה, התורה, החסד, הרפואה והקירוב שמייצגים את העיר עמנואל. העיר שהציבה את ערכיה בראש כל: חסד, התנדבות ונתינה – מיום היווסדה.

לפרטים: קובי סלע, תקשורת כהלכה 0544402805

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן