די ג'יי פאברענג, לייזר ומשה סטורץ', פנחס דויטש ואנשי 'נקודה טובה' מגישים | הצילני | צפו

להאזנה:

זה לא קורה הרבה שמתגלה שיר חדש, שהתחושה היא כאילו הוא היה קיים מאז ומעולם.

"הצילני" הוא שיר כזה.

לפני יותר מעשור הגיע יהודי קדוש לירושלים בשם יצחק 'ליקוטי תפילות'. הוא הגיע ל"נקודה טובה", מקום תורה ותפילה תוסס ומלא חיות במאה שערים, ובמשך שנים היה יושב בעזרת נשים ושר ושר, בוכה בתפילתו להשם, תוך כדי שהוא מתפלל מתוך 'ליקוטי תפילות'. ניתן היה לראות במוחש, עבד השם טהור וקדוש הפונה אל בוראו בשירה מתוקה ובתפילה.

ר' פנחס דויטש מ'נקודה טובה', היה יושב איתו ומאזין לשיריו, עד שיום אחד יצחק ליקוטי תפילות לימד אותו את השיר 'הצילני'. השיר הפך להיות ללהיט ולמרכיב משמעותי בקהילה. הוא הושר גם בעת ההתוועדויות האגדיות שנערכות במקום וכל מי שביקר ב'נקודה טובה' כנראה רקד עם השיר 'הצילני' בשלב מסוים.

האגדה מספרת שהמלחין הקדוש, רבי יצחק, הוא בן אחר בן מהבעש"ט הקדוש, ואכן ישנה תחושה שהשיר הזה הגיע אלינו ממקומות גבוהים מאוד.

רק לפני כמה חודשים, כשראינו קליפ של ר' לייזר סטורך שר את השיר הזה, ידענו שאנחנו צריכים להיות מעורבים בהוצאתו לאור העולם. ר' לייזר יחד עם חבורה גדולה ניסו לחזור לירושלים לאחר שבילו את ראש השנה באומן, אך הם היו תקועים שעות רבות במעבר גבול, בזמן ששרו את המנגינה הקדושה הזו.

אנו מוציאים את השיר במקביל לפרשיותיו של יעקב אבינו, שהיה הראשון להשתמש במילים אלו כשפנה להשם. מאז תקופת אבותינו, בעת מלחמה אנו כיהודים תמיד פונים אל השם. מול כוח מאיים, יעקב אבינו פונה אל השם וההכנות שלו לקרב מתמקדות בהכנת הנשק העיקרי שלו – תפילתו. פנייה אל ה' כדי להציל אותנו מכל האויבים, היא קריאת הקרב הוותיקה שלנו, וגם כאשר הזמנים קשים מאוד אנו קוראים "הצילני" לאבינו האוהב – אנא הצל אותנו ועזור לנו בזמנים קשים אלו.

עכשיו, יותר מתמיד, העולם צריך את השיר הזה.

בואו נביא את כל כלל ישראל, בבסיסי הצבא הפיזיים והרוחניים כאחד, לשיר ולרקוד יחד –

"הצילני, אבא הצילני, מיד אחי מיד עשיו".

שנזכה למשיח צדקנו במהרה בימינו!

קרדיטים:
לחן: יצחק 'ליקוטי תפילות'
ביצוע: לייזר ומשה סטורך, פנחס דויטש ואנשי 'נקודה טובה'
רעיון והשראה: פנחס דויטש
הפקה ועיבוד מוזיקלי: איזי דריהם
הסרטון צולם ונערך על ידי MatiSHRIKI Studio

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן