ג'רמי גימפל מאיר את החנוכה באור חדש | על הניסים

להאזנה:

לקראת חג החנוכה הבעל"ט, משחרר ג'רמי גימפל לחן חדש וסוחף למילים של 'על הניסים'. השיר שהולחן במרחבי חוות ערוגות בימי הקמתה, מחזק את תחושת הנס, בימים ההם בזמן הזה. על העיבוד וההפקה המוסיקלית הופקד דוד ליפשיץ.

ג'רמי גימפל, גר בחוות ערוגות במזרח גוש עציון, יחד עם רעייתו וששת ילדיו. הוא נולד וגדל בארצות הברית ועלה ארצה בגיל אחד-עשרה. עם תום הפרק הפוליטי בחייו, כאשר התמודד לכנסת כמועמד מטעם מפלגת 'הבית היהודי', החל להפעיל פודקאסט וערוץ יוטיוב שזוכה לעשרות מיליוני צפיות, מתוך מטרה להביא את הבשורה היהודית לעולם.

כך למשל בימי ראשון הוא משדר סמינר און ליין בו משתתפות 800 משפחות מ50 מדינות ברחבי העולם, מחציתם אינם יהודיות. הרעיון שלו הוא לשדר מסר שיכול לקלוע גם לרב אורתודוקסי שחי בארץ, גם לאתאיסטים שגרים בקליפורניה, כמו גם יהודים שנמצאים על סף התבוללות. "בלבי אני מורה לתנ"ך והמטרה שלי היא ליצור שפה אוניברסלית לתורה ולהפוך את חכמת הנביאים וחכמת חז"ל למשמעותי, מרומם ורלוונטי לכל העולם. בשובנו לארצנו זאת אחת המטרות הנעלות ביותר של הדור שלנו", הוא מסביר. "בעבודת ההסברה שלי במהלך השנים, גיליתי סוד עמוק. ברגע שישראלים מדברים בשפה יהודית אותנטית ואפילו רוחנית, מכבדים אותנו יותר. התנ"ך והיהדות הם הפצצה הגרעינית של ההסברה מול הגויים. אין מנוס, כדי לכבוש את לבבות העולם, הישראלי חייב לגלות את היהודי שבתוכו".

החיבור של גימפל למוסיקה, החל אצלו כשהגיע להתגורר בחוות ערוגות, כאשר במקום עוד לא היו תשתיות חשמל וביוב מסודרות. רק שקט, טבע, ומרחבים שדוד המלך הלך בהם העניקו השראה לניגונים ותפילות. "תחילת תפילת שחרית היא פסוקי דזמרה, רציתי לשיר אותם ולא למלמל אותם". עם הזמן הצטברו הלחנים, כך שבמשך הזמן הוציא שני אלבומי תפילה מוסיקלית, כמו גם ספר בנושא שנקרא 'אומנות ההתעוררות'.

לקראת חג החנוכה משחרר גימפל סינגל חדש ברוח הימים: 'על הניסים', אותו הלחין בעצמו בימיו הראשונים בחוות ערוגות. "בחנוכה הראשון היינו לבד על ההר, רק אני אשתי והילדים. הייתה הרפתקה. הרגשתי שאנחנו נלחמים על הארץ, כך שבימים ההם בזמן הזה. בהרים האלו המכבים נלחמו. אנחנו עדיין בתוך הנס. שום דבר לא השתנה. מתוך המקום הזה ירד ההשראה ללחן". על העיבוד וההפקה המוסיקלית הופקד דוד ליפשיץ.

האזנה עריבה!

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן