בנצי קלצקין, מקהלת מלכות ומקהלת חסידימלעך בסינגל קליפ מרגש | מיינע תפילין | צפו

להאזנה:

קליפ הבר מצווה של בנצי קלצקין כאן: "מיינע תפילין"! עם מקהלות 'מלכות' ו'חסידימלעך' וצביקי רובין

"מיינע תפילין" – התפילין שלי! זה השיר שבחר נער הפלא בנצי קלצקין לבצע בשמחת הבר מצווה שלו בהגיעו לעול תורה ומצוות. כך, בשיאה של החגיגה המרגשת שהתקיימה בחודש ניסן, בה נטלו חלק רבנים ואישי ציבור וכמובן תעשיית המוזיקה שהתייצבה על כל גווניה מקטן ועד גדול, עלה בנצי לבמת התזמורת הענקית וביצע את היצירה המדהימה הזו.

את בנצי מלוות כמובן מקהלות הבית שלו – מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר, כאן הוא מיוצג לאורך הקריירה שלו מאז ועד היום, וכמובן מקהלת הילדים 'חסידימלעך', בה החל את דרכו המוזיקאלית תחת שרביט ניצוחו של יענקי לוינגר שגם הפך למנהל האישי ולמנטור המוזיקאלי שחתום על ההצלחה הגדולה שלו.

היצירה האידישאית 'מיינע תפילין', אותה כתב והלחין ליפא שמעלצר וביצע במקור אברהם פריד באלבומו 'א מחיה', מספרת על סנגורן של ישראל רבי לוי יצחק מבארדיטשוב שנקלע פעם לבית מדרשו בשעה שתפילין של ראש נפלו ארצה מידי רבי יהשועל'ה, אחד המתפללים הוותיקים. לנוכח התפילין שעל הארץ החל רבי יהשועל'ה מתייפח בבכי כשהוא מבטיח להן שלו שלעולם לא ייפלו עוד כך. הסנגור שראה את המחזה, רץ מייד לארון הקודש, נשא עיניו אל על ואמר "אוי אבא שבשמים, הרי יודעים אנחנו כי גם לך יש תפילין, הלא המה בני עמך אהוביך, ראה נא כמה שנים מתגוללים אנו בעפר באין דורש. השיבנו אל חיקיך במהרה שכן אילולא כך תהיה כאן שאלה של 'היסח הדעת'…".

על העיבוד התזמורתי העשיר מנצח קלידן הבית המלכותי צביקי רובין שכמו שהוא, ורק הוא, יודע, כתב אותו צמוד למקור המפורסם, כשבנצי עצמו מלווה בפסנתר וכלי מיתר.
רשת ההלבשה החסידית 'דסקל' שהלבישה את בנצי לבר מצווה מכף רגל ועד ראש – מהנעליים ועד הכובע וכל מה שבתווך – פורשת חסותה על הפרויקט, וכך גם חנות האופטיקה המפורסמת U-280 מאלעד שאחראית על קולקציית המשקפיים הממותגות של בנצי ואף של חברי מקהלת 'מלכות'.

התסריט מבית 'מאסטרטגיה' של פנחס ביכלר. המיקס של חיים מוזס. סאונד והגברה: יענקי קלצקין. הפקה: מוטי פרידמן. צילום ועריכת בר מצווה: עזרא טרבלסי. צילום חוץ: יוסף שלסט. עריכת צילומי חוץ: הערשי סגל. עיצוב עטיפה: שמעון רוכמן. צילום סטיילס: חיים טויטו.

הוקלט באולפני חסידימלעך – יענקי לוינגר
ובאולפן הבית של מיכאל ויינברגר M.W. בירושלים.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן