שוכי גולדשטיין בסינגל קליפ מילים חדש | לכל ישראל האיר | צפו

להאזנה:

שעות ספורות לפני יום ל"ג בעומר יוצא הסינגל החדש שעתיד להרקיד את החוגגים הרבים סביב המדורות שיודלקו הלילה לכבודו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, ואף ישמע שוב ושוב בסעודות ההילולא.
רק לפני מאה וחמישים שנה בלבד הגיע החכם הבבלי הנודע, רבי יוסף חיים מבגדד, בעל הבן איש חי, למירון ולימד את הנוכחים את הפיוט החדש שחיבר לכבודו של יום: "ואמרתם כה לחי – רבי שמעון בר יוחאי". פיוט המבוסס על סדר הא"ב וכולו מזמור שיר ותהילה בשבחי רבי שמעון בר יוחאי. מני אותה שנה הפך הפיוט למקובל בכל תפוצות ישראל, ומקובל לשוררו יחד עם הפיוט הקדמון 'בר יוחאי נמשחת אשריך'.
בשנים האחרונות רבים לא יכלו להגיע למקום מנוחתו של רשב"י במירון, אם בשל נגיף הקורונה ואם בשל הטרגדיה הנוראית שאירעה בשנה שעברה. גם השנה הוטלו הגבלות רבות על העלייה למירון. אלה כאלה מצאו וימצאו נחמה בפתגם החסידי המובהק הקובע שרבי שמעון בר יוחאי מצוי בתורתו הקדושה, במשנה ובגמרא ובספר הזוהר. היינו, ניתן להיות אצל רשב"י אם עוסקים בתורתו ולומדים את דבריו.
ברוח רעיון זה חיבר הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ שליט"א, אב"ד באר ישראל וריש מתיבתא 'עוז והדר', לחן מיוחד על אחד הבתים שבפיוט זה: "לְכָל יִשְֹרָאֵל הֵאִיר, בְּסוֹד תּוֹרָה הַבָּהִיר, כְּאוֹר הַחַמָּה מַזְהִיר, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחָאי". הלחן המקפיץ נושא בתוכו את הרעיון של הקשר העליון שכלל ישראל חש כלפי תורתו של רשב"י המאירה כאור החמה והיא מתאימה 'לכל ישראל' ללא יוצא מהכלל.
המעניין בלחן זה הוא השילוב בין הכיסופין והרגש, ההשתוקקות והרצון, לבין השמחה והעליזות המרוממים את הרגליים לריקודים של מצוה. אלו שישוררו את הלחן בסעודות ההילולא בוודאי יתרפקו על המילים האידישאיות הטהורות והמתחננות: "הייליגער רבי שמעון, האסט געטאהן אויפשיינען, בסוד תורה הבהיר / לעכטיגער רבי שמעון, טוה אונז ווייטער שיינען, אדונינו בר יוחאי".
את השיר החדש שר בעל המנגן הנודע במתק קולו ויופי שירתו 'שוכי גולדשטיין' בליווי מקצועי של מקהלת 'ידידים' המשובחת, כשעל העיבוד וההפקה המוזיקלית הופקד המאסטר 'יהושע פריד', שבהרמוניה מושלמת הוציאו מתחת ידם דבר נאה ומתוקן.

לחן: הרב מנחם מנדל פומרנץ שליט"א
שירה: שוכי גולדשטיין.
עיבוד: יהושע פריד
*
לכל ישראל האיר, האיר, האיר
בסוד תורה הבהיר
כאור החמה מזהיר, מזהיר, מזהיר
אדוננו בר יוחאי

לכל, לכל, לכל ישראל האיר,
בסוד, בסוד, בסוד תורה הבהיר
כאור, כאור, כאור החמה מזהיר
אדוננו בר יוחאי

הייליגער רבי שמעון
האסט געטאהן אויפשיינען
בסוד תורה הבהיר
*
לעכטיגער רבי שמעון
טוה אונז ווייטער שיינען
אדונינו בר יוחאי

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן