אומנים שרים | בן איש חי רב פעלים | צפו בקליפ מילים

להאזנה:

היום (חמישי) י"ב אלול, יציינו מאות אלפי יהודים ברחבי הארץ והעולם את הילולתו של רבינו יוסף חיים זיע"א בעל הבן איש חי, שספריו, הלכותיו, פסקיו והליכותיו יצאו לשם דבר בעולם היהודי כולו, על כל גווניו.

הרב שמעון חיים וקנין שליט"א מחבר הספר 'כרם שמעון חיים' שעוסק במשך שנים בלימוד והפצת תורת הבן איש חי ברבים, כתב לפני כשתיים עשרה שנה את המילים של הפיוט 'בן איש חי רב פעלים' ללחן הידוע של 'לכבוד חמדת לבבי' כשהוא היה שר אותו יחד עם משפחתו וב"ב במשך השנים בשולחן השבת.

הרב וקנין מספר: "בשבת אחת שכחנו לשיר את הפיוט 'בן איש חי רב פעלים' וכשסיימנו עליתי לישון, בלילה חלמתי את רבינו יוסף חיים ע"ה בחלום כשהוא ניצב למולי, הדור במראהו ובתלבושתו המסורתית כשמצנפת על ראשו ומיד נזכרתי ששכחתי לשיר לכבודו, קמתי ממיטתי ואצתי לשולחן השבת לשיר את הפיוט בעונג רב…"

בן איש חי רב פעלים הוא השיר השני שיוצא מבית מדרשו של הרב שמעון חיים וקנין, אחרי הפיוט 'בר יוחאי הוא מלך' שהושר בפי זמרים ופייטנים לפני כשנתיים (ערב אסון מירון) וכבר הפך להיות שיר רשמי בהילולה שלאחריה תוך שהוא צובר מאות אלפי צפיות ברשת היוטיוב ומאות השמעות בתחנות הרדיו במהלך התקופה.

רבינו יוסף חיים ע"ה כתב כמאה עשרים ספרים, אך המפורסם שבהם הוא ספר 'בן איש חי' ולכן הרב וקנין בחר לשזור בשיר 'בן איש חי רב פעלים' עשרים ושבעה ספרים מתוך ספריו של הצדיק, כדי לגדל את שמו ותורתו ברבים של מי שברח כל חייו מכבוד, שררה ותפקידים רשמיים והשקיע את ימיו ושנותיו בהפצת תורה, בכתיבת חידושים ומעיינות חכמה.

במשך למעלה משנה פעל הרב שמעון וקנין מול מיטב הזמרים והפייטנים שלקחו חלק בשירת הפיוט 'בן איש חי רב פעלים' עד שברגע האחרון לפני ההילולה הנוכחית הגיע השיר לסיומו בעיבודו של שמואל אהרון, עם טובי הנגנים. הפקת ההקלטה לשיר הייתה החלק המאתגר ביותר עם שיתוף פעולה של אולפנים, זמרים, חזנים ופייטנים בישראל וברחבי העולם וביחד הביאו לתוצאה מדהימה ומקצועית ביותר בהפקה מוזיקלית של שמואל אהרון ובהשתתפות הרב שמעון חיים וקנין משה דוויק, מנדי ג'רופי, אבישי אשל, החזן דוד שירו, ארז יחיאל, אלירן אלבז, החזן ציון יחזקאל, דוד חפצדי, מיכאל פרץ ואליה והב.

"בורא עולם זיכה אותי ליצור את הפיוט הזה וכבדרך אגב גם להשתתף בשירה לצד הזמרים והפייטנים המוערכים מהשורה הראשונה של המוזיקה היהודית, שמגיע להם כבוד גדול ותודה ענקית על המאמץ שלהם לכבוד הצדיק שזכותו תגן עלינו ועליכם…" מסכם הרב וקנין.

מעט אומר ודברים על רבינו יוסף חיים ע"ה בעל הבן איש חי זיע"א:
נולד בבגדאד, ביום כ"ז באב התקצ"ה, לאמו מזל טוב ולאביו הרב אליהו בן הרב משה חיים, אשר שימש כרבה הראשי של בגדאד.
כאשר היה כבן שבע נפל לתוך באר עמוקה תוך כדי משחק אך ניצל, בהיותו בבור נדר ל כשיצא מהבור יקדיש את כל חייו ללימוד תורה.
התפרנס משותפות עסקית עם ארבעת אחיו. אף על פי שלא היה שותף פעיל בניהול, הקפיד שהשותפים הפעילים ינהלו את העסק על פי ההלכה.הר' סירב לקבל שכר כרב קהילה, ומימן את הוצאות ספריו מכספו.
הרב יוסף חיים פעל למען החדרת התורה לציבור על ידי דרשות וחיבורים המותאמים לאופי הציבור. השפעתו הייתה רבה בקרב יהודי עיראק, הודו, פרס ויהודים ספרדים בארץ ישראל.
הבן איש חי ע"ה היה אדיר בחוכמתו ודבר זה בא לידי ביטוי לא רק בחריפות לימודיו, אלא בסגנון הכתיבה המיוחד במינו של רבינו.
קדושת רבינו ומידותיו התרומיות שבראשן הענווה שמסיבתה ברח מכל תפקיד של שררה, כגון רבנות ודיינות. וכן הנהגותיו שבדרך הפרישות העצומה מתאוות העולם הזה, ביחד עם אהבת ישראל והדאגה הרוחנית עליהם.
כתב כמאה עשרים ספרים אך המפורסם שבהם הוא 'בן איש חי', נפטר בגיל 76 בתאריך י"ג אלול ה'תרסט. זיע"א.
(הנתונים מוויקפדיה עם הוספות של הרב שמעון חיים וקנין)

קרדיטים:
שמות האומנים: הרב שמעון חיים וקנין, משה דוויק, מנדי ג'רופי, אבישי אשל, החזן דוד שירו, ארז יחיאל, אלירן אלבז, החזן ציון יחזקאל, דוד חפצדי, מיכאל פרץ, אליה והב.
מילים: הרב שמעון חיים וקנין שליט"א | לחן: עממי (לכבוד חמדת לבבי)
הפקה וניהול אומנותי: הרב שמעון חיים וקנין שליט"א
עיבוד והפקה מוסיקלית: שמואל אהרון
גיטרה בס: אבי יפרח | תופים: אמיר אהרון | גיטרות: אריאל אהרון
גיטרות נוספות: אלירן אלבז | כלי הקשה: שרון עמית | עוד ובגלמה: יוסי ישראל
פסנתר, קלידים ותכנותים: שמואל אהרון | מיקס ומאסטרינג: יניב בלאס
מקהלות: האומנים ובני משפחת וקנין
הוקלט באולפני: – SAAB PRODUCTION שמואל אהרון
עיצוב עטיפה והפקת קליפ מילים: קליפ מדיה – אבישי לוי
יחסי ציבור: Lachyani's, יוסי לחיאני – 054-2455565 | yossi@lachyanis.co.il

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן