מלך פראנק בקאבר אידיש ללהיט של אומני ישראל | היט אויף מיר | שמור עליי | צפו

להאזנה:

הכוכב העולה מלך פרנק היה חובב מוזיקה וזמר נלהב מאז שהוא זוכר את עצמו. במהלך אלול, לפני שלוש שנים, נתקל מלך בשיר ישראלי עם לחן שהתחבר אליו עמוקות.

השיר "שמור עילא" הוא שיר עברי המציג הרבה זמרים ישראלים וביטוי רוחני רב עוצמה. למרות שמלך אינו דובר עברית שוטפת, הסבירה לו אמו, ילידת צפס, את המשמעות העמוקה של מילות השיר. היא הסבירה כיצד המילים מתעמקות ביחסים שלנו עם האשם, ואת האתגרים של טיפוח הקשר הזה.

השיר עוסק איך לפעמים אנחנו יכולים להרגיש כל כך רחוקים מהשם ומיידישקייט, ובכל זאת אנחנו עדיין כמהים לאהבתו ולהגנתו. אנו עשויים לפעמים לסטות מדרכו של ה', אך אנו שואפים כל הזמן להיות קרובים יותר להשם, לבנות את מערכת היחסים שלנו ולשיר איתו.

עם הכרת משמעות המילים, השיר קיבל משמעות חדשה לגמרי עבור מלך. הוא קיבל כל כך השראה מהמילים והלחן, שהוא רצה להביא את זה ליהודי העולם דוברי יידיש. שרולי גרין, סולן מפורסם וחבר טוב, היה שם כדי להדריך את מלך ולעזור להגשים את חלומו. הוא סייע ביצירת קשר עם הנגנים, המעבד ואפילו האולפן כדי להקליט את השירה. שרולי גם פנה אל המלל המפורסמת, מרים ישראלי, כדי לעזור לו לעצב ולתרגם את השיר משפה אחת לשפה אחרת.

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן