מאיר בן דרור שר יוחנן בלייך | קול דמי | צפו

להאזנה:

הזמר מאיר בן דרור חובר אל המוזיקאי והיוצר יוחנן בלייך לשיתוף פעולה ראשון יחד: "קול דמי". הפעם מדובר בשיר שונה מיצירותיו עד כה – מודרני וחדש יותר. "למדתי לאהוב תוך כדי העבודה את השיר, מאד אהבתי והתחברתי ללחן, הייתה לי תחושה לבוא פתוח ולנסות דברים חדשים", אומר מאיר.

כמו בכל יצירה טובה, השיר נוצר בכלל בהפתעה, יוחנן ומאיר נפגשו והשמיעו לעצמם חומרים. בלייך שעבד באולפן ביקש להתייעץ על מילות השיר ושאל אם יש לבן דרור רעיון לחיבור עם הפסוקים. מאיר, שבצעירותו התמודד בחידון התנ"ך שלף מיד מפרשת משפטים את הפסוק "והיה כי יצעק אלי ושמעתי כי חנון אני"…

בן שיחו התלהב מהמהירות והידע, והחל להלחין במקום את המילים. "פתאום קלטנו שיש פה שיר כמעט מוכן ושאני מעורב בו" אומר מאיר, "בזמן אמת לא חשבתי שאני אשיר אותו, בסה"כ, סייעתי לו כחבר". בדיעבד הפגישות המקצועיות תכפו, והם החלו לדבר על שיתוף פעולה מקצועי והדוק יותר. "החיבור עם בלייך, נתן בי חשק ורצון לנסות דברים חדשים, לפתח סגנונות מוסיקאליים, לחפש עוד דרך ביצירה שלי ולעשות משהו שונה ממה שהייתי רגיל עד עכשיו, אני מרגיש שגם מבחינה ווקאלית השיר מאד משרת אותי" מסביר מאיר.

"מאז בריאת העולם הדהדו בו קולות רבים ומגוונים" אומר יוחנן בלייך, "אבל הצעקה הראשונה בהיסטוריה היתה דוממת: 'קול דמי אחיך צועקים אלי מן האדמה', נזף אלוקים בקין. קין חשב כי בעולם הזה ניתן יהיה לרצוח אדם – ובכך להשתיק אותו לנצח. אך הלקח שלימד אותו אלוקים הוא, שגם צעקות אילמות בוקעות ממעמקי האדמה ואפשר לשמוע אותן.

כשקראתי את הפסוק הזה בפרשת השבוע, ידעתי שאני הולך להלחין אותו. זה הלחן הראשון שלי שמתפרסם! אני כל כך שמח שמאיר צעק אותו כמו שצריך, ומקווה שתמצאו בו בעיקר את הקולות שלכם". אומר יוחנן בלייך.

מילים: בראשית ד', שמות כ"ב | לחן, עיבוד והפקה מוזיקלית: יוחנן בלייך | כתיבה נוספת: מאיר בן דרור

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ברכות! 🎉

פנייתך התקבלה,

נפנה אליך בקרוב להצעת פרסום משתלמת.

הרשמה לאתר

שם משתמש*
שם פרטי*
שם משפחה*
אימייל*
טלפון
עיר מגורים
סיסמא*
אימות סיסמא*
תמונת פרופיל
Maximum file size: 1 MB
דילוג לתוכן